Pravilna ishrana

biciklizamPravilna ishrana, sport i rekreacija su vrlo usko povezani. Bilo da se sportom bavimo profesionalno ili tek rekreativno svakako moramo paziti na pravilnu ishranu, jer svaki telesni napor iziskuje dodatne količine energije, vode, minerala itd.

Proteini – gradivna jedinica mišića.

Poznato je da su proteini i voda temelj za dobar sportski rezultat. Proteini izgrađuju mišiće, regenerišu oštećena mišićna vlakna i ćelije organizma, grade enzime, hormone, hemoglobin i antitela (imuni sistem).
Posebno je značajna biološka vrednost proteina, odnosno sposobnost proteina da se prevedu u tkiva, a to ponajviše zavisi od sadržaja esencijalnih aminokiselina. Najveću biološku vrednost (skoro 100% ugradnje u tkiva), imaju proteini jaja. Uz biološku vrednost proteina pšenice, naša testenina predstavlja pravi izbor za sportiste.

Ugljeni hidrati – energija

Osnovni energent za ljudsko telo su ugljeni hidrati. Zato je posebno važno pre značajnih fizičkih aktivnosti telu osigurati dovoljne količine energije za planirane napore. Slikovito rečeno potrebno je telu osigurati dovoljno goriva za planirani put.
Skrob se iz testenine pomoću enzima amilaze, prevodi u jednostavni ugljeni hidrat glukozu. Glukoza ćelije snabdeva energijom, dok se višak skladišti u jetri i to u obliku glikogena.rekreacija1