Jaja

Po svojim nutritivnim svojstvima, jaja sadrže sve aminokiseline koje su potrebne ljudskom telu, pa se zbog toga nazivaju i potpunom hranom. Osim aminokiselina, jaja su odličan izvor fosfora, selena, riboflavina, vitamina B12, A i D. Dobar su izvor gvožđa, cinka, vitamina B6 i folata. Osrednji su izvor kalcijuma, magnezijuma, kalijuma, tiamina i vitamina E. Kuvanjem jaje zadržava sva svoja nutritivna svojstva, za razliku od pečenja kada se gubi dobar deo nutritivnih svojstava jajeta. Zbog pažljivo odabranih i kontrolisanih parametara u proizvodnji svečarskih domaćih rezanaca s jajima, sačuvana su izvorna nutritivna svojstva. Testenina s jajima je nutritivno bogatija od testenine bez jaja, a takođe je i gurmanski bolja (bolji ukus, intenzivnija žuta boja). Proteini izgrađuju mišiće, popravljaju oštećena mišićna vlakna, tkiva i ćelije organizma, grade enzime, hormone, hemoglobin i antitela, imuni sistem. Jednostavno rečeno biološka vrednost proteina koji se stvaraju je stepen u kojoj meri će se ti proteini ugraditi u proteine ljudskog tela. Proteini jaja imaju izrazito visoku biološku vrednosti (čak 93,7 %). Svečarski domaći rezanci sa jajima su vrhunska i potpuno zdravstveno ispravna hrana, a procesi kontrole sprovode se na svakom koraku proizvodnje.
jaje